רק לפני עשור לערך התעסקו המהמרים המקצועיים על סכומים זעירים וציוד היקפי. כיום חברות המשחק הגדולות בעולם מרוויחות הכנסות של מיליארדי דולרים בכל שנה על ידי שחרור מהמשחקים הגדולים ביותר שתראו אי פעם. בינתיים, הספורט האלקטרוני קיבל חיים חדשים והוא פופולרי מתמיד, מכיוון שאנשים מרחבי העולם מרוויחים מיליוני דולרים בפרס. עם טורנירים שתופסים זירות שלמות, ליגות רשמיות מלאות בזכיינות ופרסים של שש ספרות, שחקנים שמשחקים במשחקים כמו League of Legends, Backlash: Global Offensive, StarCraft II ו- World of Warcraft נכנסים לעידן חדש של משחקים תחרותיים, שם הם נמצאים לא רק תחרותי, אלא גם תחרותי.
טכנולוגיה המאפשרת לנגן הווידיאו הממוצע לחיות ולהחזיק בתוכן משלו תרמה לצמיחה של ענף הספורט האלקטרוני (GVC).